zaterdag 21 mei 2011

Schijt aan mijn boilies?

Nou, vandaag mijn tweede karpersessie met enorm succes afgesloten. 's Middag om 13:30 gaan zitten en het alarm van de telefoon op 16:30 gezet. Een paar runs gehad maar het toeval wilde dat dit elke keer gebeurde als er een meerkoetje op de aasplek dook! Dat kon geen toeval zijn. Na observatie van de meerkoet konden we, Jasper was meegegaan, voorspellen wanneer we weer een run zouden krijgen. Het was dus inderdaad die verrekte meerkoet. :-(

Om half vijf besloten we er mee te stoppen. Tijdens het indraaien haakte ik een naaktkarper die daar waarschijnlijk lekker lag te zonnen. Ik voelde ineens een behoorlijke weerstand en had gelijk een kromme hengel.
Nadat -ie boven kwam bleek -ie niet zo heel groot te zijn maar hij kwam met zijn zijkant naar me toe, er klopte dus iets niet. Bij het landen in het landingsnet, dat ik net had opgeborgen, zagen we het goed. Net naast de aarsvin gehaakt waarbij de boilie wel erg dicht op zijn poepgat zat! Alsof -ie wilde zeggen: "Ik heb schijt aan jouw boilies, vriend!".
Ik heb besloten om deze, mede omdat het mijn eerste karper is na jaren, gewoon mee te tellen. Hij is namelijk wel gevangen.
Nu ik weet hoe ze te vangen kan Jasper zijn borst wel nat maken want nu gaan er meer, op deze manier (?), komen.

Hierbij een foto van mijn eerste karper sinds jaren en door dit ongelukje zal ik 'm ook niet snel meer vergeten.

naakt of -lederkarper - 18 pond
(klik voor vergroting)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten