woensdag 18 augustus 2010

Eén brasem

Vanochtend 5:30 het wekkertje gezet, een half uur later dan de bedoeling, maarja het was voor mij 1:30 geworden. Ik zou nog even met Jasper gaan vissen voordat we op vakantie gaan. Ontbijtje gemaakt, koffie gedronken.
Naar de kelder om de spullen op de fiets te binden. Ik heb geen rijbewijs dus alles moet met het fietsie dus in de buurt blijven. Na een hoop gegodver van mijn kant over de hoeveelheid visspullen die er mee moet zijn we dan eindelijk op de plaats van bestemming aangekomen. Daar Jasper geholpen met spullen klaarzetten. Hij alle hengelspullen, ik de paraplu. Niet geheel onbelangrijk want het zag er naar uit dat het behoorlijk zou gaan regenen en dat was ook zo.
Ik heb nog geen visspullen dus ik heb alleen maar zitten kijken. Na verloop van tijd zelfs met mijn ogen dicht. Om 11:00 uur even naar de supermarkt gereden om wat eten en drinken en een blikje gezoete mais te halen. Rond de klok van 12:00 nog geen beet gezien of gehoord.  Na het zien van wat aasbellen heeft Jasper ervoor gekozen om zijn haak dan maar met mais te voorzien. En jahoor, na enige tijd een terugzakker van zijn waker en had hij zijn eerste en enige vangst van die dag te pakken.
Een vieze brasem waarvan bijgaand een foto want dat moest natuurlijk wel van de enige vangst. Jasper ligt nu even te slapen na een toch wel vermoeide dag in de buitenlucht. Volgende keer hopelijk meer succes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten